mandag den 26. september 2011

Sprogforvirret

Lige nu er jeg i gang med at tage et grundkursus om Røde Kors på ifrc.csod.com Kurset hedder The World of Red Cross og er en generel indføring i, hvordan Røde Kors arbejder verden over. Det er et ret omfattende kursus, men det er spændende og det er godt lavet, så man bliver fanget af det. Det gratis for alle, også for dig, hvis du skulle være interesseret.

Jeg er også i gang med at læse om et projekt, som netop er blevet gennemført i det nordlige Perus regnskov for at forbedre menneskerettighederne for indianske kvinder. Projektet er gennemført med midler fra den lokale regering og blev administreret af Andra i Røde Kors' internationale afdeling her i Palma. Det er Andra, som hjælper mig med at forstå det hele og introducerer mig til projektor og problematikker. Jeg kan godt blive lidt sprogforvirret, når kurset er på engelsk, projektet er beskrevet på spansk og jeg stadig tænker på dansk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar