onsdag den 28. september 2011

På hjemvejen...

Imens jeg står og venter bussen, og imens jeg sidder på et af bussens blå plastiksæder tænker jeg over dagens indtryk og oplevelser.

I dag forklarede Marietta mig, hvordan madudbringningen til ældrer gennemføres - det virker til at være meget ligesom i Danmark.

Chisca fortalte om Røde Kors' legerum på øens hospitaler, hvor frivillige leger med de indlagte børn mandag-fredag året rundt. Chisca inviterede mig til at besøge legerummet sammen med hende om et par uger. Det glæder jeg mig til!

Chicose hjælper kvinder, som har været udsat for hustruvold. Røde Kors er ansat af det offentlige til at administrere og udlevere alarmtelefoner til kvinder, som har indgivet en anmeldelse og som er i fare. Isabel, som er frivillig i afdelingen arangerer forskellige møder og lignende for at hjælpe kvinderne. Det er et meget vigtigt arbejde, mange af disse kvinder lever i dyb frygt og frustration. Det var spændende at høre om.

Det varer ikke længe før jeg er hjemme...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar